miercuri, 25 octombrie 2017

50, 26 Octombrie-Teo Cabel















50

Dimineață mi s-au ascuns toate cuvintele
M-au lăsat orb de litere

Merg prin parc
Frunze, frunze, frunze,
Ploaie de frunze
Covor galben cărămiziu
Cuvintele mele au intrat în pământ
Doar cifrele  mă asaltează de dimineață
Mi-au inundat venele
Orbitele
Se agită ca la o fiestă, ca la un priveghi,
Cifrele acestea două
Un singur număr,  bornă unică
Pe un traseu despre care nu știu nimic privind înainte
Ce nu inteleg !?
De ce râde  numărul acesta și îmi face semn cu mâna
Ca și cum ar închină un pahar
50 50 50 
50
50
Sună telefonul
Cuvintele încep să curgă
Vocea ta îmi reumple existența de cuvinte.



26 octombrie

Pasărea serii lopăta aerul în dreptul foii de calendar
26 brumărel
Țipătul ei eliberat simultan  cu al meu
Cineva imi spunea ceva de bun venit înainte
                   ca oamenii să mă consemneze în istoria clipei.
Da, așa am venit eu pe lumea aceasta,
Într-o seară  când  ciobanii împărțiseră oile,
Oamenii pregăteau pastrama
Scoteau vin de la butoi  cu găleata.

În țipătul  serii într-un oraș de câmpie
Bunicile  frământau rugăciuni
Ofițerul căruia îi atestam cerificatul de tată prin prezența
 ...la apelul de seară
Astepta un telefon 
Una din urmașele Evei
Se umplea de literele mari și pline
Ale cuvântului mamă.

Teo Cabel

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu